TEKNOLOJİK CİHAZLARIN HAYATIMIZA ETKİSİ

Kuruculuğunu okulumuz Fizik öğretmeni İrem TÜLEK’in yaptığı “The Effect of Technological Devices on Our Lives” (Teknolojik Cihazların Hayatımıza Etkisi) isimli eTwinning projesi Türkiye, Slovakya, Romanya ve Yunanistan’dan okulların katılımıyla yürütülmektedir. İrem TÜLEK’in koordinatörlüğünü yaptığı projede 9 farklı okul ve toplam 99 öğrenci; okulumuzdan 16 öğrenci bu projede yer almaktadır. Öğrencilerimiz bu uluslararası projede hem içinde bulunduğumuz dönemin en önemli konusu üzerinde birlikte çalışma fırsatı buldular hem de İngilizce dil becerilerini geliştirme fırsatlarına sahip oldular.

Projemizin başladığı günden bugüne öğrencilerimiz eğitimde bilgisayar teknolojilerinin aktif olarak kullanabileceklerini aktif olarak web-2 araçlarını kullanarak öğrendiler.

Projemizde yapılan bazı çalışmalar:

Projemizde başından sonuna kadar öğrenci ve öğretmen işbirliği içinde yürütüldü. Aşağıda yapılmış çalışmalar dışında düzenli olarak öğretmenler arasında iletişim sağlanması hem öğretmenlerin dil gelişimini önemli ölçüde pekiştirmiş hem de bir çok web-2 aracı hakkında bilgi alınmıştır. Aşağıdaki çalışmalar dışında proje tanıtımı, okul tanıtımı, ülke/şehir/ilçe tanıtımı, sosyal medya kullanımı, yaygınlaştırma çalışmaları gibi bir çok çalışmanın yapılması için farklı web-2 araçları kullanılmıştır.

Öğretmen Tanışma Toplantısı:

Projeye dahil olan öğretmenler belirledikleri bir günde yaptıkları toplantıda hem kendilerini tanıttılar hem de projede yapılacakl olan etkinlikleri belirlediler.


Öğretmen tanıtımı:

Öğretmenler istedikleri programlar üzerinden kendilerini tanıttılar. RenderForest,  D-ID, Heygen gibi programlarda kendilerini tanıttılar.


Öğrenci tanıtımı:

Öğrenci tanıtımları için Padlet kullanıldı. Öğrencilerin kendilerine ait avatar oluşturmasını istendi. Bitmoji kullanarak hazırladıkları avatarları görsel olarak kullanarak kendilerini tanıttılar.

Öğrencilerimizin  kendilerini tanıttıkları Padlet çalışması.


Noel Etkinliği

Öğrencilerimizin farklı kültürleri tanıması ve kültürlere göre değer yargılarını fark etmesi açısından Noel etkinliği yapıldı. Etkinlikte yaklaşık bir ay boyunca her gün Calendar programından paylaşım yapıldı. Ülkeden ülkeye değişen etkinlikler, farklılıklar bu paylaşım üzerinden yayınlandı. Sonrasında Genially üzerinden mini bir test uygulandı. (Test linkimiz aşağıdadır.)

LOGO Çalışması

Projemize ait bir LOGO seçmek için öğrencilerimizin hazırladıkları LOGO çalışmaları Google Forms üzerinden ankete sunuldu. Seçilen LOGO çalışması diğer okulların seçilen çalışmalarıyla tekrar ankete sunulup proje LOGO’muz belirlendi.  (Çalışmalarında Canva’yı kullandılar.) Aynı yöntem poster seçiminde de kullanıldı.

Seçilen LOGO çalışması

Poster Çalışması

Proje posteri öğrencilerin hazırladıkları posterler anket yapılarak belirlendi.

Seçilen poster çalışması

 Poster hazırlama sırasında öğrencilere ait görüntü


e-Book Hazırlama

Teknolojik cihazların hayatımıza olumlu ve olumsuz etkisi üzerine sınıf içinde yapmış olduğumuz beyin fırtınasına sonucunda Book Creator üzerinden her öğretmen kendi öğrencilerine ait yapmış oldukları çalışmaları, elde etmiş olduğu sonuçları ekleyerek e-Book oluşturuldu Yapmış olduğumuz çalışmaya ait görüntüler:


Slogan Çalışması:

Proje konumuzla ilgili öğrencilerin kendi oluşturdukları sloganları Zumpad üzerinden paylaştılar.


Karikatür Çalışması:

Okulumuzun öğrencilerinden Zeynep Cundar’ın Procreate uygulamasında teknolojik cihazların hayatımıza olumlu ve olumsuz etkisi üzerine hazırlamış olduğu karikatürler.


Kahoot Etkinliği

Öğrencilere teknolojinin toplum üzerindeki etkisini konu alan bir Youtube videosu izlemeleri istendi ve videoya göre onlar için hazırlanan Kahoot oyununu çevrimiçi toplantımızda oynadık.


Quizziz Etkinliği:

Zoom’da çevrimiçi bir quiz akşamı gerçekleştirdik ve aynı zamanda Quizziz’de e-güvenlik kuralları hakkında bir quiz oynadık.


Puzzle

Öğrencilere mini bir etkinlik olması amacıyla okulumuzun öğrencilerinin hazırladığı teknolojik cihazların hayatımıza etkisiyle ilgili karikatürler ve proje posteri Jigsawplanet uygulamasında puzzle olarak uygulandı.

Puzzle activity of Dünya College cartoon study

Link:https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3e69e6c8e39e

Puzzle activity of Dünya College cartoon study

Link: https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=178e4ee8f5b5

The puzzle of our project poster

Link: https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=087ab5f0e86f

eTwinning günü çalışması

9 Mayıs eTwinning günü kapsamında “eTwinning denince aklınıza ne geliyor?” sorusunu mentimeter üzerinden sorarak öğrencilerin akıllarına gelen düşüncelerden kelime bulutu oluşturduk. Alınan 144 cevap sonucunda kelime bulutumuz oluştu. Ayrıca okul içi bilgilendirme amacıyla pano oluşturuldu.

What comes your mind when you think of eTwinning?

Kelime bulutu

FİNAL ÜRÜNÜ

9 farklı okulun dahil olduğu projemizde 9 öğretmen için 9 karma grup oluşturuldu. Teknolojik cihazların hayatımıza etkisi başlığı altında 9 konu belirlendi. Belirlenen konularda oluşturulan Padlet ve Zumpad gibi fikirlerini yazabilecekleri uygulamalardan öğrenciler düşüncelerini yazdılar. Birbirlerinin düşüncelerini gördüler. Ayrıca Canva’da oluşturulan ortak linkten sayfa tasarımı yapabilme olanakları oldu. Oluşturulan sayfalar gruptan sorumlu öğretmen tarafından denetlendi, eksikler ve hatalar giderildi. Ortak ürün olarak dergi oluşturuldu.

TAKIMLAR İÇİN KONULAR

Takım 1 – Sağlığımıza olumlu etkisi

Takım 2 – Eğitime olumlu etkisi

Takım 3 – Sağlığımız üzerindeki olumsuz etkisi

Takım 4 – Sosyal hayatımıza olumlu etkisi

Takım 5 – Aile yaşamına olumlu etkisi

Takım 6 – Aile hayatı üzerindeki olumsuz etkisi

Takım 7 – Eğitim üzerindeki olumsuz etkisi

Takım 8 – Çevresel etkisi

Takım 9 – Sosyal hayatımıza olumsuz etkisi

 Dergi hazırlığına ait görseller